Mikrotanítás
Május 8-án kerül sor az IKT-szeminárium keretein belül arra a mikrotanításra, amelyet négyen tartunk meg: Kliczka Fruzsina, Kiss Dóra, Mónok Eszter, és én. Mivel Fruzsi történelem-angol, Eszter történelem-német szakos, Dóra és jómagam pedig német-magyar szakon vagyunk, egy történelmi témát választottunk irodalmi vonatkozással: A reformmozgalom kialakulása. A mikrotanítás célja a reformmozgalom fontos történelmi személyeinek, eseményeinek átismétlése a magyar romantika főbb műveivel, irodalmi alakjaival együtt. Igyekeztünk a digitális eszközök segítségével figyelemfelkeltőre, interaktívra és játékosra tervezni a rendelkezésünkre álló 20-30 percet.
Az óra terve (vázlatosan):
0-2. perc: bevezetés
2-4. perc: ráhangolódás: A reformmozgalom legfőbb szereplőinek, eseményeinek felidézése a Slidely segítségével (http://slide.ly/view/715bfac42eb3e8d4adbc9708175d348e)
4-8. perc: az ismeretek összegyűjtése, rendszerezése egy közösen elkészített Meindmeister-gondolattérkép segítségével (https://www.mindmeister.com/893137476?t=EPJX7M7pYu)
8-17. perc: Zanza-videó megtekintése, a hozzá tartozó teszt kitöltése (http://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/reformmozgalom-kibontakozasa)
17-22. perc: Kvíz, Kahoot segítségével, csapatverseny formájában (https://create.kahoot.it/#quiz/5a47a29b-ab46-4e0d-a401-390373fed4b0)
21-23. perc: A résztvevők reflektálása a tanultakra, eduPadon történő kollaboratív jegyzetelés formájában. (https://edupad.ch/3W2P9LjRfT)
23-24. perc: Összefoglalás, az óra lezárása
Az óra menetéről áttekintést nyújt még Prezink, amely az órán is vezérfonalunk lesz. (A képre kattintva megtekinthető a teljes Prezi.)